Homepagina > Het Spoor > Rollend materieel > Locomotieven > De tweeassige industriële Cockerill-locotractors

De tweeassige industriële Cockerill-locotractors

Phil Dambly.

woensdag 2 april 2008, door rixke

Alle versies van dit artikel: [français] [Nederlands]

De tweeassige industriële Cockerilllocotractors

Deze illustraties completeren het artikel dat onder dezelfde titel in ons vorig nummer verschenen is. Opmerkingswaardig is de versiering van de rangeerlocomotieven van de NMBS.

Tekeningen van Phil Dambly

Een van de locotractors, nieuw model, in dienst bij Sidmar, te Zelzate
Carrières de l’Ermitage, Deux-Acren - Oud model ; Cummins 320 pk ; 24 t ; wielen van 850 mm
Forges de Clabecq - Cummins 320 pk ; 30 t ; wielen van 850 mm
Usines Cockerill, Services genéraux construction, Seraing - Cockerill 280 pk ; 33 t ; wielen van 850 mm ; inrichting voor afstandsbesturing
Usines Gustave Boël, La Louvière - Cockerill 245 pk ; 30 t ; wielen van 850 mm
Minière et Métallurgique de Rodange, Groot-hertogdom - Cummins 320 pk ; 30 t ; wielen van 950 mm
Oranje-Nassau Mijnen, Heerlen (Nederland) - Cockerill 245 pk ; 30 t ; wielen van 950 mm
Chemin de fer industriel, Haren - Cummins 320 pk ; 30 t ; wielen van 950 mm
NMBS - Reeks 90 (ex-type 230. 1ste schijf) - Cockeril 245 pk of General Motors 330 pk ; 36 t ; nieuwe schildering
NMBS - Reeks 91 (ex-type 230. 2e schijf) - Cockerill 280 pk of General Motors 330 pk ; 34 t ; wielen van 920 mm ; nieuwe schildering
Hoogovens Ijmuiden, Nederland - Cummins 335 pk ; 40 t ; wielen van 850 mm
Spoorwegen Kinshasa-Dilolo-Lubumbashi, Zaïre - Cummins 320 pk ; 30 t ; wielen van 950 mm ; spoor 1,067m ; automatische Henricot-koppeling, type Atlas ; vaccuümrem
Raffinerie Antar, Valenciennes - Cummins 320 pk ; 30 t ; wielen van 950 mm ; anti-ontvlammingsinrichting
Usinor (Union sidérurgique du Nord et de 1’Est de la France), Denain - Cummins 320 pk ; 40 t ; wielen van 850 mm
Sidmar, Zelzate - Nieuw model ; Cummins 335 pk ; 40 t ; wielen van 950 mm
Empresa Ferrocarriles del Estado Argentino - Nieuw model ; General Motors 330 pk (260 pk UIC) ; 33 t ; wielen van 950 mm ; spoor 1,676 m ; vaccuümrem

Bron: Het Spoor, maart en april 1972