De D.B. heeft in het station Frankfurt een automatisch toestel geplaatst dat 346 soorten spoorkaartjes kan afleveren voor 212 verschillende stations. De reiziger raadpleegt eerst een tabel die hem een getal opgeeft dat met de verlangde verbinding overeenstemt, en vormt vervolgens dat getal op een schijf die gelijkt op deze van de telefoon. Dadelijk verschijnt een verlicht getal dat de te betalen prijs aanwijst. Na het inbrengen van het geld, reikt het toestel het spoorkaartje uit en geeft (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 120 (08 1966)
120 (08 1966)
Articles
-
Duitsland (B.R.): Automatische uitreiking van spoorkaartjes
22 februari, door rixke -
De infrastructuur van het vervoer en haar investeringen
20 februari, door rixkeDe Internationale Spoorwegunie heeft een brochure gepubliceerd „La politique des investissements dans l’infrastructure des transports” waarvan de inhoud, daarvan zijn wij overtuigd, de belangstelling van onze lezers zal opwekken.
West-Europa bestemt een vijfde van zijn investeringen voor het vervoer. In 1962 hebben de zes landen van de E.E.G., alleen maar voor het verkeer over de weg, te water en per spoor, 10 miljard dollar uitgegeven. Worden die enorme bedragen wel oordeelkundig (...) -
Joegoslavië: Modernisering
24 februari, door rixkeDe eerste elektrificatie met 25 kV wisselstroom, 195 km door een berglandschap van Sarajevo tot de haven van Ploce, moet tegen november klaar komen. Joegoslavië heeft bovendien tegen einde 1968 de elektrificatie ontworpen van 1.578 km hoofdlijnen die Belgrado verbinden met Skopje, Sarajevo, Zagreb, Ljubljana en Ryeka.
-
Grande-Bretagne : Une calculatrice qui rapporte
7 février, par rixkeLes B.R. utilisent une calculatrice pour les travaux d’électrification de la ligne Londres-Bournemouth, qui, lorsqu’ils seront achevés, en 1967, permettront une augmentation des recettes nettes de quelque 330 millions de francs par an. Toute semaine « économisée » représente donc un gain de plus de 6 millions. Avant le commencement des travaux, la calculatrice analysa le programme de construction proposé de sorte qu’on put réduire les délais et prévoir les mesures à prendre en cas de (...)
-
Prettige vakantie per trein
19 februari, door rixke -
Des wagons spéciaux pour vendre plus de T/KM
14 juillet 2010, par rixkeLe service Commercial fait un gros effort de publicité pour informer nos clients des services que peuvent rendre les nouveaux wagons. Quant aux cheminots, ils comprennent de plus en plus qu’aujourd’hui on ne peut plus se contenter de mettre des wagons prétendument « polyvalents » à la disposition de l’expéditeur.
En effet, la question « Quel wagon est le meilleur pour le réseau ? » est dépassée et doit être remplacée par une autre question : « Quel sera le wagon utile pour le client ? » (...) -
Italië: Een nieuwe elektrische locomotief
27 februari, door rixkeDe F.S. hebben een prototype van elektrische locomotief besteld van de group E 444, uitgerust met elektrostatische voedingsapparaten die, dank zij de nieuwe techniek inzake het gebruik van halfgeleiders, de mogelijkheid zullen bieden de rijsnelheid doorlopend te regelen. Het nieuwe voertuig zal een vermogen ontwikkelen van 4.700 kW, zelfs bij de hoogste snelheden, en het zal in staat zijn treinen van 370 t te trekken met een snelheid van 200 km/h, terwijl de maximale snelheid van de (...)
-
Yougoslavie : Modernisation
11 février, par rixkeLa première électrification en 25 kV courant alternatif, 195 km. à travers un pays montagneux depuis Sarajevo jusqu’au port de Ploce, doit être terminée d’ici le mois de novembre. En outre, pour la fin de 1968, la Yougoslavie projette d’électrifier 1.578 km. de lignes principales reliant Belgrade à Skopje, Sarajevo, Zagreb, Ljubljana et Rijeka.
-
Les investissements d’infrastructure dans les transports
3 février, par rixkeL’Union internationale des Chemins de fer a publié une brochure, « La politique des investissements dans l’infrastructure des transports », dont la teneur, nous n’en doutons pas, intéressera nos lecteurs.
L’Europe occidentale affecte un cinquième de ses investissements aux transports. En 1962, les pays de la C.E.E. ont dépensé 10 milliards de dollars pour les seuls transports terrestres. C’est énorme. De telles sommes sont-elles judicieusement utilisées ? Il n’est pas facile d’y voir (...) -
Nummering en classificatie
6 december 2011, door rixkePas vanaf 1876 werden de locomotieven van de Staat alsmede de machines afkomstig van de teruggekochte maatschappijen per type geclassificeerd. Die betrekkelijke classificatie, een initiatief van Belpaire, geschiedde als volgt: 1 tot 19, expres- en reizigerstypen; 20 tot 39, goederen- en gemengde typen; 40 tot 49, verschillende typen met afzonderlijke tender; 50 tot 59, rangeerlocomotieven.
In 1924 werden de locomotieven “Wapenstilstand”, die tot dan toe hun Duitse benaming hadden (...)