Het verslag van de Raad van Beheer aan de Algemene Vergadering over de activiteit van de N.M.B.S. tijdens het jaar 1967, getuigt van een duidelijkheid die aangenaam aandoet. Het somt heel precies enkele waarheden op waarmee men niet genoeg rekening houdt. Zo herinnert het er o.m. aan dat: het deficit van 1967 met meer dan 200 miljoen zou verminderd geweest zijn, indien de aan de Maatschappij toegekende bijdrage ten bate van de sector van de geneeskundige verzorging van de spoormannen, voor (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 142 (06 1968)
142 (06 1968)
Articles
-
Het verslag van de algemene vergadering van 24 mei 1968
2 februari 2015, door rixke -
Les compteurs télégraphiques électroniques (C.T.E.)
20 juillet 2011, par rixkeLes compteurs télégraphiques électroniques (C.T.E.) sont des ensembles de calculs à mémoires ferrites, créés spécialement pour la S.N.C.B. Au nombre de trente, ils sont installés dans le central télégraphique de Bruxelles-Midi.
Le parc des wagons à marchandises de la S.N.C.B. compte quelque 40.000 unités. Un service central, le Bureau central répartiteur (B.C.R.) en assure la bonne gestion. Ce service est devenu un des deux organes qui constituent aujourd’hui le Centre de gestion du (...) -
De elektronische telegrafische tellers (E.T.T.)
16 januari 2010, door rixkeDe elektronische telegrafische tellers zijn rekengehelen met ferritgeheugens die speciaal voor de N.M.B.S. gecreëerd werden. Een dertigtal toestellen van die aard zijn in de telegrafische centrale van Brussel-Zuid ondergebracht.
Het park der goederenwagens van de N.M.B.S. bevat ongeveer 40.000 eenheden. Het beheer ervan wordt waargenomen door een centrale dienst, het „Centraal Verdelingsbureau” (C.V.B.). Die dienst is één van de twee organen geworden waaruit thans het „Centrum voor (...) -
Jugoslovenske Zeleznice. Reeks 362.
6 juli 2011, door rixkeVan 1962 tot 1967 heeft de Italiaanse industrie 90 elektrische locomotieven geleverd die beantwoorden aan de strenge eisen welke door de exploitatie van het Joegoslavische net gesteld worden. Die machines voor gemengde diensten zijn afgeleid van de Italiaanse locomotieven van de groepen E. 636, E. 645 en E. 646 . Ze trekken o.m. goederentreinen van 570 t met een snelheid van 40 km/h op een helling van 25 per duizend, ten Oosten van Rijeka, die 35 km lang is. De afkoeling van de (...)
-
Jugoslovenske Zeleznice. Série 362.
13 juillet 2011, par rixkeDe 1962 à 1967, l’industrie italienne a livré 90 locomotives électriques conçues pour répondre aux conditions d’exploitation très sévères du réseau yougoslave. Ces machines mixtes dérivent des locomotives italiennes des groupes E. 636, E. 645 et E. 646 . Elles remorquent notamment des trains de marchandises de 570 t à 40 km/h sur une rampe de 25 pour mille, longue de 35 km, à l’est de Rijeka. Le refroidissement des résistances de démarrage est provoqué par quatre pompes qui aspirent l’air (...)