Vanaf 1.1.68 zal de N.M.B.S. in haar tarieven twee principewijzigingen invoeren. Het stelsel van de bevrachting per zending zal worden behouden met dien verstande dat alle wagons van een zelfde zending dezelfde goederen vervoeren. De berekening van de vrachtprijs zal dan worden opgemaakt volgens de regel van het gemiddeld gewicht.
In tal van artikels gewijd aan bijzondere aspecten van spoorwegactiviteiten, werd onze lezers reeds aangetoond dat hoe langer hoe meer problemen door de (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 137 (01 1968)
137 (01 1968)
Articles
-
Een nieuwigheid: De mechanografische bevrachting van de zendingen per wagenlading in binnenverkeer
19 januari 2015, door rixke -
Ferrovie Dello Stato. Groepen E. 645/E. 646.
8 juni 2011, door rixkeDie twee versies van hetzelfde locomotieftype, in dienst gesteld van 1958 tot 1965, verschillen slechts door de overbrengverhouding. De E. 645, aangewezen voor de goederentreindienst, dragen de gebruikelijke “livrei” van de Italiaanse locomotieven “Isabelle” (lichtbruin) en bruin; de E. 646, die de zware treinen van de reizigersdienst trekken, zijn parelgrijs en groen geschilderd. Zoals de minder krachtige locomotieven van de groep E. 636, waarvan ze afgeleid zijn, zijn ze samengesteld uit (...)
-
Ferrovie Dello Stato. Groupes E. 645 E. 646.
14 novembre 2011, par rixkeCes deux versions du même type de locomotive, mises en service de 1958 à 1965, ne diffèrent que par le rapport de transmission. Les E. 645, affectées au service des marchandises, portent la livrée habituelle des locomotives italiennes : isabelle (café au lait) et brun ; les E. 646, qui remorquent les trains lourds du service des voyageurs, sont peintes en gris perle et vert. Comme les locomotives moins puissantes du groupe E. 636, dont elles dérivent, elles sont constituées par deux (...)
-
De spoorweg, het toerisme en de affiche
15 juni 2011, door rixkeIndien de publiciteit zo oud is als de wereld f zelf, dan is de affiche, als reclamemiddel, in zekere mate een tijdgenote van de spoorweg. In haar modern uitzicht is ze nauwelijks vóór hem ontstaan, maar haar werkelijke invloed heeft ze pas in de glorietijd van de trein gekregen. Rambuteau schiep zijn eerste advertentiekolommen in Parijs, in 1842, toen heel Europa met dolle ijver aan zijn spoorwegen werkte. Minder dan een halve eeuw later, kende de affiche een hoge bloei en vierde de (...)