Het vervoer per spoor van energetische petroleumpredukten (motorbrandstoffen, gasolie, stookolie, teer, vloeibare gassen) ondergaat thans een belangrijke evolutie. Onze redactie heeft dienaangaande een reeks vragen gesteld aan de h. Taes, directiesecretaris bij bureau 61.31. Hierna volgt de samenvatting van dat onderhoud.
In Het Spoor van juli 1967 hebt u geschreven dat het vervoer van petroleumprodukten, bestemd voor binnenlands verbruik, vrij onbeduidend was gebleven en dat er door uw (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 158 (10 1969)
158 (10 1969)
Articles
-
De petroleumprodukten
25 februari 2009, door rixke -
S.N.C.F. CC 72000.
12 septembre 2011, par rixkeLa première unité de cette série a été livrée en novembre 1967 et, au total, 74 locomotives de ce type sont en construction, en commande ou en voie d’être commandées. Au début de 1969, huit d’entre elles étaient en service au dépôt de Rennes et deux au dépôt de Vénissieux. Les CC 72000 remorqueront les trains rapides de voyageurs et les trains lourds de marchandises sur les lignes Le Mans - Nantes - Quimper, Rennes - Brest, Paris - Bâle, Paris - Clermont-Ferrand, Nantes - Lyon, Lyon - (...)
-
Van la Belle Epoque ... tot het einde van de dolle jaren
31 oktober 2008, door rixkeAl grasduinend in de reisgids
Het is ons niet bekend of «kamertoerisme» destijds een veel voorkomend tijdverdrijf is geweest, en het is ook niet onze bedoeling zulks wetenschappelijk te onderzoeken. Wij willen ons alleen maar vermeien in het vermoeden dat de liefhebbers van deze goedkope en leerzame sport - wie reist kan leren - destijds een handzaam en nuttig instrument konden vinden in de eerste reisgids die omstreeks het midden van de vorige eeuw verscheen.
Met een reisgids kun je - (...) -
S.N.C.F. CC 72000.
5 september 2011, door rixkeDe eerste eenheid van deze reeks werd in november 1967 geleverd. Op dit ogenblik zijn er, in het totaal, 74 locomotieven van dit type in aanbouw, in bestelling of op het punt besteld te worden. Begin 1969, waren acht van die machines in dienst in het depot Rennes en twee in het depot Vénisseux. De CC 72000 zullen snelle reizigerstreinen en zware goederentreinen slepen op de lijnen Le Mans - Nantes - Quimper, Rennes - Brest, Parijs - Bazel, Parijs - Clermont-Ferrand, Nantes - Lyon, Lyon - (...)