Les bureaux d’études des London Midland and Eastern Regions of British Railways sont en train d’étudier comment on pourrait élaborer et revoir les indicateurs en utilisant des machines à calculer électroniques. Ils espèrent ainsi faciliter les révisions semestrielles des horaires, accélérer le chronométrage des programmes des trains spéciaux, et dispenser les employés du travail fastidieux qu’ils doivent accomplir actuellement pour préparer et vérifier les indicateurs.
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 027 (11 1958)
027 (11 1958)
Articles
-
Grande-Bretagne : L’électronique au service des indicateurs
7 juin 2021, par rixke -
Zwitserland: Wagen voor de verdelging van het onkruid
13 februari 2022, door rixkeDe SBB bezit een nieuwe wagen voor de verdelging van het onkruid, waarvan de cilindervormige tank 7 m 88 lang is, een doormeter van 2 m 50 en een inhoud van 37.000 liter heeft.
Twee tenders op vier assen, voortkomende uit de afbraak van twee stoomlocomotieven C 4/5 2.700 leverden de bogies, de kopdwarsliggers en de tractietoestellen voor de nieuwe wagen. De lengte van deze laatste, buiten de buffers gemeten, bedraagt 11 m 94; zijn bruto gewicht beloopt 61 ton wanneer de tank gevuld is. (...) -
Chili : Le plus long tunnel du monde
4 juin 2021, par rixkeLes Chemins de fer chiliens projettent de construire, sous les Andes, le plus long tunnel du monde. Avec ses 25 km. 760, il aura 6 km. 440 de plus que le Simplon, qui détient actuellement le record de distance et qui vient de célébrer son 50e anniversaire.
Le nouveau tunnel raccourcira de 64 km. 500 la liaison qui, sur 185 kilomètres, va de Santiago, la capitale, au grand port de Valparaiso. -
Suède : Un billet éducatif
10 juin 2021, par rixkeLes Chemins de fer suédois ont décidé de délivrer aux petits de moins de six ans, qui ne doivent pourtant pas payer leur voyage, un titre de transport gratuit. Pourquoi, croyez-vous ? Pour éviter aux enfants un complexe d’infériorité et pour les familiariser avec les habitudes du voyage en train...
-
Frankrijk: De car-ferry „Compiègne”
8 februari 2022, door rixkeDe vloot van de S.N.C.F. werd met een nieuwe eenheid verrijkt: de car-ferry „Compiègne” (lengte, 115 m; breedte, 18 m 40; diepgang, 4 m; snelheid. 20 knopen) verbindt Kales met Dover in 1 h 30.
Zijn drie dekken zijn zodanig ingericht dat zij plaats bieden aan 160 autos en 1.000 passagiers. Deze laatsten kunnen beschikken over een ruim salon met bar, twee grote wandelgangen en een eetzaal met 132 plaatsen.
Het vaartuig wordt gedreven door twee dieselmotoren met 16 cilinders in V-vorm (...) -
Groot-Brittannië: De elektriciteit in dienst van de reisgidsen
9 februari 2022, door rixkeDe studiebureaus van de London Midland and Eastern Regions of British Railways onderzoeken hoe het mogelijk is de reisgidsen op te stellen en te herzien door middel van elektronische rekenmachines. Zij hopen aldus de halfjaarlijkse herzieningen der uurregelingen te vergemakkelijken, het chronometreren van de rittijd der speciale treinen te versnellen en de bedienden te ontlasten van het enorme werk dat zij thans nog moeten leveren om de reisgidsen voor te bereiden en na te zien.
-
Suisse : Un nouveau wagon de désherbage
11 juin 2021, par rixkeLes C.F.F. possèdent un nouveau wagon de désherbage, dont la citerne cylindrique a une longueur de 7 m. 88, un diamètre de 2 m. 50 et un volume de 37.000 litres.
Deux tenders à quatre essieux, provenant de la démolition de deux locomotives à vapeur C 4/5 2.700, ont fourni les bogies, les traverses de tête et les appareils de traction du nouveau wagon. La longueur hors tampon de celui-ci est de 11 m. 94. Son poids brut, la citerne étant remplie, atteint 61 tonnes.
Comme la hauteur du (...) -
De coördinatie van het vervoer
23 september 2013, door rixkeDe spoorweg ligt aan kluisters
Terwijl de concurrenten van het spoor de handen vrij hebben, belemmeren talrijke lasten en verplichtingen, die soms meer dan een halve eeuw oud zijn, de vrije ontwikkeling van de spoorweg, bedreigen zelfs zijn toekomst en stellen hem in de onmogelijkheid zijn financieel evenwicht te verzekeren.
Deze toestand hebben we gemeen met de meeste Europese netten. Het mag ons, spoormannen, trouw gehecht aan ons bedrijf, niet onverschillig laten. We moeten (...) -
Chili: De langste tunnel van de wereld
6 februari 2022, door rixkeDe Chileense spoorwegen nemen zich voor onder het Andesgebergte de langste tunnel van de wereld te graven Met zijn 25 km 760, zal hij 6 km 440 langer zijn dan de Simplon die momenteel het record van de afstand houdt en die onlangs zijn 50-jarig bestaan vierde.
De nieuwe tunnel zal de 185 km lange spoorverbinding tussen de hoofdstad Santiago en de grote havenstad Valparaiso met 64 km 500 inkorten. -
La coordination des transports
5 octobre 2011, par rixkeLe chemin de fer est entravé
Alors que les concurrents du rail ont les mains libres, un grand nombre d’obligations et de charges (certaines plus que quinquagénaires !) entravent l’essor du chemin de fer, le menacent dans son avenir et l’empêchent d’assurer son équilibre financier.
Cette situation, nous la partageons avec la plupart des réseaux européens. Elle ne peut pas nous laisser indifférents, nous qui sommes fidèlement attachés à notre métier. Et quand nos adversaires prétendent - (...)