1.685 speciale treinen 1.312.000 “tram-expo”-reiskaartjes door onze stations afgeleverd 4.000.000 “expo-reizigers”
Lang vóór de opening van de Wereldtentoonstelling te Brussel, bestudeerden de openbare vervoerorganismen de wijze waarop zij hun krachten konden inzetten voor het welslagen van deze uitzonderlijke onderneming. Buiten hun deelneming als exposanten , moesten de spoorwegen, en gans bijzonder onze Maatschappij, een hoofdrol spelen als vervoerders van de grote massa. Daarom (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 028 (12 1958)
028 (12 1958)
Articles
-
De spoormannen leverden prachtig werk voor de “Expo 58”
30 september 2013, door rixke -
Les cheminots ont bien servi l’ « Expo 58 »
12 octobre 2011, par rixke1685 TRAINS SPÉCIAUX 1.312.000 tickets « tram-Expo » délivrés par nos gares 4.000.000 DE « VOYAGEURS EXPO »
Longtemps avant l’ouverture de l’Exposition internationale de Bruxelles, les organismes de transport public étudièrent comment ils pouvaient collaborer au succès de cette manifestation exceptionnelle. En plus de leurs participations en tant qu’exposants , les chemins de fer, et plus particulièrement notre Société, devaient, en tant que transporteurs de masses, jouer un rôle (...) -
Het station Antwerpen-Noord
23 september 2013, door rixkeEen woord vooraf
Op 30 juni 1703 werd in de “Polder van Muisbroek”, ongeveer 10 km ten noorden van de stad Antwerpen, de veldslag van Ekeren uitgevochten tussen de Fransen en Spanjaarden enerzijds en de Hollanders anderzijds; dit was een der fasen uit de Spaanse Successie-oorlog. Niet minder dan 4.000 doden bleven op het slagveld achter. Op diezelfde plaats werd het Vormingsstation Antwerpen-Noord opgericht, dat echter niet in de “officiële reisgids” vermeld staat, want er komen geen (...) -
La gare d’Anvers-Nord
5 octobre 2011, par rixkeAvant-propos
Le 30 juin 1703, dans le « Polder de Muisbroek », à environ 10 kilomètres au nord de la ville d’Anvers, les Français et les Espagnols s’affrontèrent aux Hollandais ; cette bataille d’Ekeren - une des phases de la guerre de Succession - ne laissa pas moins de 4.000 morts sur le champ où se déploient actuellement les faisceaux de la gare d’Anvers-Nord.
Cette gare, on la chercherait en vain dans l’indicateur : les trains de voyageurs ne la fréquentent pas. Par contre, (...) -
Mécanisation
13 juin 2021, par rixkePour faciliter la manutention des objets lourds ou des produits pulvérulents, la S.N.C.B. met à la disposition de sa clientèle deux grues automobiles.
Puissance de levage : 7 tonnes.
Capacité du grappin : 600 litres.
Ces deux engins ont comme points d’attache respectifs la gare de Bruxelles-Tours et Taxis et celle de Verviers-Ouest. Ils peuvent desservir les gares voisines dans un rayon d’une dizaine de kilomètres. -
Mecanisering bij de N. M. B. S.
30 september 2013, door rixkeOm de behandeling van zware voorwerpen of produkten in poeder te vergemakkelijken, stelt de N.M.B.S. twee auto-kranen ter beschikking van haar clientèle. Hijskracht: 7 Ton. Grijper: 600 liter.
Deze twee toestellen gaan respectievelijk uit van het station Brussel (Turn & Taxis) en van het station Verviers (West).
Ze kunnen de naburige stations bedienen binnen een straal van een tiental kilometers.