Het eerste prototype van een Italiaanse aërotrein wordt op dit moment getest in het Aëronautisch Instituut van de Universiteit van Palermo. Hij heeft een bestuurderscabine, die plaats biedt aan drie man, is tien meter lang en weegt ongeveer twee ton. De Italiaanse aërotrein zal kunnen rijden met snelheden welke in de buurt liggen van de 250 km per uur.
Los van dit project zijn de Italiaanse Spoorwegen bezig met een omvangrijk moderniseringsplan voor in totaal ongeveer 800 stations. Door (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 178 (06 1971)
178 (06 1971)
Articles
-
Italië: Aërotrein
22 mei 2019, door rixke -
Duitsland (B.R.): De toekomstige „intercity”-treinen
1 mei 2019, door rixkeOp 20 september 1971 zal het „A”-net van de „intercity”-treinen in gebruik genomen worden. Dat net zal vier reiswegen groeperen, die 31 grote steden verbinden en in het totaal 3 700 km lang zijn: lijn 1: Hamburg - Bremen - Munster - Dortmund - Essen - Keulen - Mainz - Mannheim - Stuttgart - München; lijn 2: Hannover - Dortmund - Wuppertal - Keulen - Wiesbaden - Würzburg - München; lijn 3: Hamburg - Hannover - Bebra - Frankfurt - Mannheim - Bazel; lijn 4: Bremen - Hannover - Fulda - (...)
-
België: Nieuwe trams te Brussel
24 april 2019, door rixkeTer vervanging van de oude stellen, bestaande uit een twee-assige motorwagen en een bijwagen van het zelfde type, die slechts 136 reizigers vervoerden en door één conducteur en twee ontvangers bediend werden, heeft de MIVB nieuwe gelede rijtuigen laten bouwen van 21 m; ze worden bediend door één conducteur en één ontvanger en kunnen 158 reizigers vervoeren.
Niets werd onverlet gelaten om die rijtuigen zo stevig, licht, veilig en comfortabel mogelijk te maken. Bovendien moet hun (...)