Inleiding
De afschrijvings- en onderhoudskosten van de goederenwagons vormen een belangrijk deel van de uitgaven bij de spoorweg. Op grondslag van de vaste kostprijs van de dag-wagen, erkend door het R.I.V. en gebruikt voor de berekening van de wederzijdse prestaties in het internationaal verkeer van de netten, vertegenwoordigt het wagenpark van de NMBS een jaarlijkse uitgave van 2 miljard frank.
Het is dus belangrijk dat park tot het strict noodzakelijk te beperken en aan de (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 193 (09 1972)
193 (09 1972)
Articles
-
De omloop van de goederenwagens
25 februari 2009, door rixke -
Blik op de Albanese Spoorwegen
1 april 2013, door rixkeEen miskend spoorwegnet
Het Albanese spoorwegnet heeft op dit ogenblik nauwelijks 235 km lijnen. Dank zij de Chinese technische bijstand, zal het zich kunnen uitbreiden in drie richtingen door een sterk heuvelachtig terrein: in het noorden, van Iaç naar Shkodër (Scutari); in het oosten, van een punt voorbij Elbasan naar het meer van Ohrid, in het zuiden, van Fier naar de haven van Vlore (Valona). Shkodër ligt op de zuidelijke oever van het gelijknamige meer; de noordelijke oever, op (...)