Homepagina > Het Spoor > Wist U dat ? > U.S.S.R.: Nieuwe perspectieven
U.S.S.R.: Nieuwe perspectieven
woensdag 25 juli 2018, door
Alle versies van dit artikel: [français] [Nederlands]
In 1975 zullen ongeveer 45 000 km spoorweglijnen geëlektrificeerd zijn. Vanaf 1975 zal de elektrificatie voortgezet worden over 7 200 km lijnen met dubbelspoor en 8 500 km lijnen met enkelspoor.
Op talrijke reeds geëlektrificeerde lijnen zullen de vaste installaties aangepast worden om, met een nieuw motorstel, maximale snelheden van 200 tot 250 km/u te kunnen halen. Dat motorstel zal samengesteld zijn uit veertien rijtuigen, die alle motorwagens zijn met in principe een motor van 150 kW per as. Elk rijtuig zal uitgerust zijn met drie klassieke, gekoppelde remstelsels: een elektrische weerstandsremming, een stel schijfremmen en een elektromagnetische remming door wrijving van blokken op de spoorstaaf. De trein zal volautomatisch bestuurd worden. Een bijkomend veiligheidssysteem, een inrichting die de aanduidingen van verschillende opeenvolgende lichtseinen van de voren kan interpreteren, zal, indien nodig, automatisch de snelheid van de trein doen afnemen en dit zelfs voor de bestuurder ingrijpt.
Het eerste treinstel zal nog dit jaar uit de werkplaatsen komen.
Bovendien overweegt het instituut voor het vervoer te Moskou het in dienst stellen van turbotreinen die de snelle verbindingen tussen bepaalde belangrijke centra van de Unie zullen onderhouden.
Bron: Het Spoor, juli 1970