L’intensité sans cesse accrue de la circulation routière, en particulier aux abords des passages à niveau, expose nos engins de traction diesel - surtout affectés à la desserte des lignes secondaires - à des risques de collision de plus en plus fréquents.
Ces collisions peuvent avoir des conséquences très graves, surtout quand on connaît le gabarit actuel de certains véhicules routiers. En effet, on sait que nos autorails ont les parois d’about relativement fragiles. Ces conséquences (…)
Accueil > Mots-clés > Autorails/Motorwagens > AR/MW 43
AR/MW 43
Articles
-
Risques atténués aux PN
24 octobre 2012, par Rixke -
De nieuwe nummering van de krachtvoertuigen
16 april 2009, door RixkeNaar aanleiding van de vele aanvragen die Het Spoor ontving, wijden wij dit artikel aan de nieuwe nummering van ons tractiematerieel, die sinds 1 januari 1971 toegepast wordt en het voorwerp uitmaakt van nevenstaande tabel.
De oude nummering met zes cijfers van onze elektrische en diesellocomotieven dateerde nog van de glorietijd van onze stoomlocomotieven. Deze werden geïdentificeerd door een getal van vijf cijfers, waarvan de eerste twee het type en de drie andere het volgnummer van het (…) -
Kleinere risico’s aan de overwegen
27 april 2015, door RixkeDe dieselvoertuigen die hoofdzakelijk op secundaire spoorlijnen circuleren, hebben, vanwege het toenemend autoverkeer op de onbewaakte overwegen, af te rekenen met een gevaar voor botsingen dat hoe langer hoe groter wordt.
Dergelijke botsingen hebben meestal ernstige gevolgen, vooral wanneer hierbij een zwaar wegvoertuig betrokken is. Wegens zijn lichte constructie heeft een motorwagen immers minder stevige kopwanden.
Dat die gevolgen ook voor het personeel vaak catastrofaal kunnen zijn, (…)