La série 1042 des Chemins de fer fédéraux autrichiens (OeBB) comporte 50 unités, livrées à partir de 1963. La série 1042.5 comportera 130 unités, livrées de 1966 à 1974. Il s’agit de locomotives électriques mixtes, destinées à la traction des express et des trains de marchandises lourds sur les lignes principales. Les machines de la série 1042.5 sont identiques, dans leur partie mécanique, aux locomotives de la série 1042. Par contre, elles en diffèrent par l’équipement électrique et sont (...)
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205 (09 1973)
Articles
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Oesterreichische Bundesbahnen. Séries 1042 et 1042.5.
6 juin 2011, par rixke -
Oesterreichische Bundesbahnen. Reeksen 1042 en 1042.5.
6 juni 2011, door rixkeDe reeks 1042 van de Oostenrijkse Bondsspoorwegen (ÖBB) bestaat uit I50 eenheden. De reeks 1042.5 zal uit 93 eenheden bestaan. Het gaat hier om elektrische locomotieven voor gemengde dienst, bestemd om op de hoofdlijnen exprestreinen en zware goederentreinen te trekken. Wat hun mechanisch gedeelte betreft, zijn de locomotieven van de reeks 1042.5 identiek met de locomotieven van de reeks 1042. Daarentegen verschillen ze ermee op het stuk van de elektrische uitrusting en zijn ze krachtiger (...)
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Bruxelles Schuman
7 novembre 2012, par rixkeDu nouveau !
Les origines
C’est en haut de la rue de la Loi, que tout le monde connaît, que s’est implanté le centre administratif de la Communauté économique européenne. Les services de la CEE occupent pour le moment deux vastes complexes : les immeubles « Charlemagne » et « Berlaymont ».
C’est entre ces deux bâtiments, mais dans les sous-sols, que passe précisément la ligne de chemin de fer Bruxelles Nord - Luxembourg.
Lors des études, entreprises au début 1965 de concert, (...) -
Brussel-Schuman, iets nieuws!
13 augustus 2012, door rixkeHoe het groeide
Aan het einde van de Wetstraat werd het administratief centrum van de Europese Economische Gemeenschap gevestigd. De EEG-diensten zijn thans in twee ruime gebouwen ondergebracht: “Berlaimont” en “Charlemagne”.
Precies tussen die twee gebouwen, maar dan ondergronds, loopt de spoorweglijn Brussel-Noord - Luxemburg.
Tijdens het onderzoek dat begin 1965 in gemeen overleg aangevat werd door, enerzijds, het Ministerie van Openbare Werken dat de “Berlaimont” zou bouwen, en, (...)