De Belgische industrie bouwde zeshonderd tremelwagens met lossing door eigen zwaartekracht, volgens plannen die door de Internationale Spoorwegunie werden goedgekeurd. Ze zijn bestemd voor het vervoer van alle soorten stortgoederen (gesorteerde kolen, eierkolen en andere steenkoolbriketten, cokes, steengroeveafval, grind, kalksteen, bijslag, vloeispaath, dolomiet, cementklinkers, zand, slakken, meststoffen, natrium-carbonaat, suiker, enz.).
Een honderdtal zijn voorzien van een (…)
Accueil > Mots-clés > Wagons/Wagens > Fcs
Fcs
Articles
-
Zelflossende tremelwagens met regelbare debiet
25 februari 2009, door Rixke -
De behandeling van de wagenlading
25 februari 2009, door RixkeDe spoormannen weten dat hun concurrenten op het gebied van het goederenvervoer heel wat hoge troeven in handen hebben. De binnenschippers trekken steeds meer voordeel uit de belangrijke verbeteringen die aan de waterwegen worden gebracht, uit de motorisering van de lichters en uit de toepassing van nieuwe technieken zoals de duwvaart. De vervoerondernemers beschikken over een wegennet dat voortdurend verbeterd en uitgebreid wordt, terwijl hun voertuigen vlugger kunnen aangepast worden aan (…)
-
Wagons-trémies auto-déchargeurs à débit réglable
1er octobre 2014, par RixkeSix cents wagons-trémies à déchargement par gravité sont construits par l’industrie belge, suivant des plans admis par l’Union internationale des Chemins de fer. Ils sont destinés au transport de matériaux en vrac de toute nature (charbons calibrés, boulets et autres agglomérés de houille, cokes, déchets de carrière, graviers, pierres calcaires, castines, dolomies, clinkers de ciment, sables, laitiers, engrais, soudes, sucres, etc.).
Une centaine sont équipés d’un toit amovible, qui assure (…) -
La manutention des charges complètes
3 septembre 2014, par RixkeLes hommes du rail savent qu’ils ont affaire à deux concurrents que de nombreux facteurs favorisent. La voie d’eau bénéficie d’aménagements importants, de la motorisation des allèges et de la nouvelle technique du poussage ; la route voit son réseau s’améliorer et s’étendre de plus en plus, tandis que les transporteurs, grâce à l’amortissement rapide du matériel, peuvent présenter des véhicules dont les caractéristiques évoluent rapidement en suivant de près les besoins et les désirs de la (…)