Indien zulks nog niet mocht gebeurd zijn, dan zult u beslist horen spreken over de gelijmde isolerende voegen die sedert enkele tijd aangewend worden op de spoorbanen die met langgelaste spoorstaven uitgerust zijn. Het leek ons de moeite waard u een en ander over deze nieuwe techniek te vertellen, en met dat doel zijn wij ons licht gaan opsteken bij de h. Dogniez, eerste ingenieur bij de directie van de baan:
— Mijnheer de ingenieur, kunt u voor onze lezers op bondige wijze het principe (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 143 (07 1968)
143 (07 1968)
Articles
-
De gelijmde spoorstaafvoeg verdringt de isolerende lasplaat
2 februari 2015, door rixke -
OTRACO.
19 december 2011, door rixkeDe Otraco exploiteert de lijn Matadi - Kinshasa (366 km) en de spoorweg van Mayumbe (140 km) die Boma on Tshela verbindt. Voor het bedienen van die lijnen heeft “La Brugeoise & Nivelles” uit Tubeke in 1954 en 1955 twee typen van locomotieven met hydromechanische transmissie geleverd.
N° 181 tot 184.
Die vier locomotieven onderhouden de rangeringen en de lokale diensten op de lijn Matadi - Kinshasa. Zij zijn uitgerust met een centrale post, en de twee motorkappen bergen elk een (...) -
De Pool-overeenkomst voor het gemeenschappelijk gebruik van platte wagens
25 februari 2009, door rixkeHet is bekend dat er een EUROP-overeenkomst bestaat voor overdekte wagens en stortwagens (zie Het Spoor nr 43 van maart 1960).
Laten wij eraan herinneren dat het hier gaat om een overeenkomst die reeds in 1953 werd afgesloten onder de spoorwegadministraties van negen landen : België, Denemarken, Frankrijk, Groothertogdom Luxemburg, Italië, Nederland, Oostenrijk, West-Duitsland en Zwitserland. Het doel bestaat erin een wagenpark dat die administraties samenbrengen, in gemeenschap te (...) -
OTRACO.
12 décembre 2011, par rixkeL’Office des transports du Congo exploite la ligne Matadi - Kinshasa (Leopoldville), longue de 366 km, et le chemin de fer du Mayumbe, long de 140 km, qui relie Borna et Tshela. Pour desservir ces lignes, l’usine de Tubize de « La Brugeoise & Nivelles » a livré, en 1954 et 1955, deux types de locomotives à transmission hydromécanique.
N° 181 à 184.
Ces quatre locomotives sont affectées aux manœuvres et à des services locaux sur la ligne Matadi - Kinshasa. Elles sont à cabine (...)