Het is niet onze bedoeling hier een samenvatting te geven van de ongeveer vijftig mededelingen die te Tokio werden voorgelegd aan de afgevaardigden van dertig naties uit de vijf continenten. Wij zullen ons ertoe beperken, in het licht van wat er gezegd werd, even in de toekomst te blikken en te blijven stilstaan bij enkele vooruitzichten die gegrond blijken te zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid zullen we, na 1980, meer en meer treinen automatisch zien rijden op lijnen die door (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 173 (01 1971)
173 (01 1971)
Articles
-
Japan: Nieuws over het IIIe symposium voor spoorwegcybernetica
3 augustus 2019, door rixke -
België: Coördinatie van het gemeenschappelijk vervoer
20 juli 2019, door rixkeDe verkeerschaos in de steden dient dringend te worden opgelost. Eerst en vooral dient ervoor gezorgd te worden dat het gemeenschappelijk vervoer meer reizigers aantrekt. Daarom is het nodig dat vervoer zoveel mogelijk van het algemeen verkeer te scheiden, het materieel te verbeteren en de reizigers de grootst mogelijke faciliteiten te bieden zonder hen nochtans op overdreven kosten te jagen.
Het is met deze drievoudige bekommernis voor ogen dat het ministerie van Verkeer, op 27 oktober (...) -
België: Gecombineerd vervoer
20 juli 2019, door rixke"Het aantal auto’s neemt gestadig toe, maar de ruimte waarover ze op de wegen kunnen beschikken vermindert voortdurend: vandaar steeds groeiende verkeers- en parkeermoeilijkheden. Indien het in de geïndustrialiseerde landen zo blijft voortgaan, moet dit regelrecht naar een verkeerschaos en de verlamming van hun economie leiden. Zulks is totaal in strijd met de vooruitgang. Nood dwingt, en daarom zal een ommekeer in de verkeerspolitiek, die de meest klaarzienden al sedert jaren hebben (...)
-
Turkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollari Isletmesi. Reeks DH 27 000
23 maart 2019, door rixkeDeze reeks bestaat uit drie diesel-hydraulische locomotieven, geleverd in 1961 door de Westduitse industrie (type ML 3000/2700 C’C’ van de bouwer). Ze trekken zware goederentreinen op de lijn Ulukisla - Adana - Fevzipasa, in de bergachtige streek van de Taurus, in het zuiden van Anatolië (Aziatisch Turkije). Af en toe onderhouden ze reizigerstreindiensten en worden dan uitgerust met een stoomketel die zorgt voor de verwarming van de rijtuigen. De centraal gelegen, geluidvrije (...)
-
Turkije-Iran
17 augustus 2019, door rixkeDe spoorverbinding tussen Turkije en Iran is praktisch voltooid. Alleen de overladingsinstallaties op het Van-meer moeten nog worden afgewerkt.
-
Europa
27 juli 2019, door rixkeOp een totaal van ongeveer 90 000 km spoorbanen, in Europa geëxploiteerd met elektrische tractie, telt de U.S.S.R. er 31 000, gevolgd door Frankrijk met 8 957, Duitsland (D.B.) met 8 154 en Italië met 7 908.
-
Canada: Opmerkelijke cargotreinen
24 augustus 2019, door rixkeTussen de koolmijnen op de grensstreek van de provincies Alberta en Brits Columbia en de nieuwe haven van Roberts Bank, zullen cargotreinen rijden die, in 72 uur, de 1 400 mijl (2 250 km) zullen afleggen van de omloop mijn - haven - mijn. Die konvooien zullen samengesteld zijn uit 88 wagens van elk 105 ton en uit 11 diesellocomotieven: 4 aan kop, 4 telegeleide robotlocomotieven en 3 duwlocomotieven, d.i. een totaal vermogen van 33 000 pk. Elke wagen zal per jaar 115 volledige reizen (...)
-
Spoor en Sneeuw
1er janvier 2019, par rixke -
Turkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollari Isletmesi. Série DH 27 000
27 février 2012, par rixkeCette série comprend trois locomotives diesel-hydrauliques livrées par l’industrie ouest-allemande en 1961 (type ML 3000/2700 C’C’ du constructeur). Elles remorquent des trains de marchandises lourds sur la ligne Ulukisla -Adana - Fevzipasa, dans la région montagneuse du Taurus, au sud de l’Anatolie (Turquie d’Asie). Elles assurent quelquefois des services « voyageurs » et sont munies, à cet effet, d’une chaudière de chauffage des trains. La cabine centrale, insonorisée, offre une (...)
-
Zwart en wit
16 maart 2019, door rixkeDe winter raakt stilaan „ingereden”: zijn ijzige onaangenaamheden ontzien niets of niemand. De spoorbaan laat zich echter niet doen; de rails krimpen wel even ongevaarlijk en de spoormannen hebben het niet onder de prijs, maar de treinen rijden. Tegen elkaar gevlijd, zitten de reizigers te dutten in een oververhitte behaaglijkheid. Hun blikken reiken niet verder dan de berijpte vesters van het coupé. Niemand onder hen heeft derhalve enig idee van de koortsachtige bedrijvigheid die er rond (...)