Les 40 locomotives BB 9301 à 9340, mises en service à partir de 1968, sont affectées à la région Sud-Est. Elles ont été commandées, pour 10 d’entre elles, au titre de l’électrification de la ligne Dijon - Bourg ; pour les 30 autres, au titre de renforcement du parc, du fait de la réforme de locomotives de type ancien.
Du point de vue de la puissance et des performances, les 9300 sont identiques aux 9200 . La série des 9300, commandée en 1965, est une suite logique de la série 9200, dont (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 183 (11 1971)
183 (11 1971)
Articles
-
S.N.C.F. BB 9300.
22 août 2011, par rixke -
Mechanisch opladen van rails
10 januari 2008, door rixkeNa de vernieuwing van de rails in het spoor, dient het oude materieel op wagens geladen te worden voor het vervoer ervan naar de werkplaatsen.
De rails zijn uiterst zwaar en de laadverrichtingen hebben steeds problemen gesteld en zulks zowel op het gebied van de fysische vermoeidheid die ze met zich brengen als op dat van de veiligheid die bij de uitvoering van het werk in acht moet worden genomen.
De laadportalen hebben de moeilijkheden waarmee dit soort werk gepaard gaat, op elegante (...) -
S.N.C.F. BB 9300.
29 augustus 2011, door rixkeDe veertig locomotieven BB 9301 tot 9340, in dienst sedert 1968, behoren tot het park van de „Région Sud-Est”. Tien van die locomotieven werden besteld in het kader van de elektrificatie van de lijn Dijon - Bourg; de dertig andere moesten het park aanvullen nadat een reeks verouderde locomotieven buiten dienst gesteld werden.
Inzake vermogen en prestaties zijn de 9300-en volkomen gelijk aan de 9200-en . De reeks van de 9300, besteld in 1965, is een logisch gevolg van de reeks 9200, (...)