De mailboten van de Regie voor Maritiem Transport, die de verbinding tussen Oostende en Dover/Folkestone onderhouden kunnen bogen op een eerbiedwaardige stamboom.
In 1649 is er voor het eerst sprake van een «packette boat» die min of meer regelmatig voer tussen Dover en Calais. Als gevolg van de Engels-Franse oorlog werden in 1793 de Franse havens echter gesloten voor Engelse schepen. De enige regelmatige verbinding met het vasteland die voor de Engelsen overbleef waren dan de schepen (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 264 (08 1978)
264 (08 1978)
Articles
-
De geschiedenis van de Oostende-Dover verbinding
15 december 2008, door rixke -
Onze tractievoertuigen in het geel
2 april 2008, door rixkeVeiligheid blijft troef
Veiligheid is één van de eigenschappen die de Spoorwegen als het ware aan zichzelf verplicht zijn in hun schild te voeren. De middelen die zij daartoe aanwenden, zijn uiteraard talrijk en verscheiden. Zo worden de laatste jaren, vanwege de omstandigheden waarin ze werken of gebruikt worden, personen en voorwerpen zichtbaarder gemaakt die, respectievelijk, gevaar lopen of gevaar kunnen betekenen. En dat het helpt, heeft de ondervinding wel geleerd. Reeds in april (...) -
Les engins de traction en jaune
25 septembre 2013, par rixkeSécurité avant tout
La sécurité est une des qualités que les chemins de fer ont tenu de placer dans leur devise.
Ainsi, depuis quelques années, on a veillé tout particulièrement à rendre plus visibles les agents qui travaillent dans des circonstances telles qu’elles les exposent fréquemment au danger, ainsi que les objets qui, eux-mêmes, peuvent constituer un risque pour le personnel (voire la clientèle).
L’expérience nous a appris que cette initiative était efficace.
Déjà, en (...)