Lengte van de geëxploiteerde lijnen (km) Niet geëlektrificeerde 2558 (2 702) Geëlektrificeerde 1413 (1296) Stations, aanhorigheden enz. Stations 336 (360) Aanhorigheden 323 (354) Stopplaatsen 344 (346) Onbewaakte overwegen Zonder automatische signalisatie 1319 (1606) Met automatische signalisatie 1773 (1721) Bewaakte overwegen 206 (316) Lijnen (km) uitgerust met het blokstelsel Automatisch werkend 1582 (1429) Met gesloten spoor door middel van de met seinen gekoppelde (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 304 (12 1981)
304 (12 1981)
Articles
-
Enkele statistieken ’80 over ons net
15 juni 2015, door rixke -
Déplacement du pont Morelle à Tournai
18 décembre 2013, par rixkeConstruit au début du vingtième siècle, le pont Morelle dressait fièrement sa carcasse de 1 600 tonnes d’acier au-dessus des voies de la gare de Tournai. Cette superstructure métallique d’une portée de 80 mètres constituait aux heures de pointe un point névralgique de la circulation routière entre Tournai et sa périphérie.
Baptisé « Pont des Vendéens » en l’honneur d’un régiment français qui l’avait défendu héroïquement le 24 août 1914, il faisait partie intégrante du paysage de la gare (...) -
Brug “reed” weg
24 december 2012, door rixkeVoor de kranten was het frontpaginanieuws en de televisie legde de spannendste momenten vast op beeldband. Je kunt het dus al weten. Toch willen wij het gebeuren nog even in het kort opwarmen, al was het maar omdat een prestatie die een wereldpremière wordt genoemd, in dit tijdschrift niet onbesproken mag blijven.
Zaterdag 10 oktober ll. werd de 80 m lange en 1 600 ton wegende “Pont Morelle” die, in het station Doornik, sedert het begin van deze eeuw 13 sporen overspande, gewoon, zoals (...)