De trotse “road-passengers”, diesel-elektrische treinlocomotieven die uitsluitend gebruikt worden voor het reizigersverkeer, werden, in 1937, gebouwd in de werkplaatsen van General Motors (GM) te La Grange, Illinois. De eerste ervan was de locomotief nr 51 van de Baltimore & Ohio Railroad; ze wordt bewaard te Baltimore, Maryland. De modellen E1 tot E6, achtereenvolgens gebouwd van 1937 tot 1942, waren herkenbaar aan hun lange en sterk hellende beschermingsneus , ontworpen door de (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 168 (08 1970)
168 (08 1970)
Articles
-
Electro-Motive Division of General Motors Corporation. Modellen E8 en F7.
25 juli 2011, door rixke -
Het goederenmaterieel
12 september 2018, door rixkeSamenstelling van het park.
Hel wagenpark is ingedeeld in vijf categorieën: Wagens van de handelsdienst, voor het vervoer van de goederen die door de cliënteel aan het spoor worden toevertrouwd; Ferrybootwagens, voor het verkeer met Groot-Brittannië. Die wagens zijn aangepast aan de verkeersmogelijkheden op het eiland, waar het begrenzingsprofiel kleiner is dan dat van de vastelandsspoorwegen; Dienstwagens, voor de eigen behoeften van de spoorweg; het zijn ofwel buiten dienst gestelde (...) -
Electro-Motive Division of General Motors Corporation. Modèles E8 et F7.
25 juillet 2011, par rixkeLes orgueilleuses « road-passengers », locomotives diesel-électriques de ligne réservées au trafic voyageurs, sont nées en 1937 dans les usines de la General Motors (GM), à La Grange, Illinois, la première d’entre elles était la locomotive n° 51 du Baltimore & Ohio Railroad, conservée à Baltimore, Maryland. Les modèles E1 à E6, construits successivement de 1937 à 1942, étaient reconnaissables à leur nez de protection caréné, long et fortement incliné , dessiné par le styliste français (...)