Als gevolg van de steeds groter wordende kilometerritten welk de dieselkrachtvoertuigen afleggen tussen twee grote herstellingen in de centrale werkplaats, hebben de W.D.T.’s tot taak een „tussentijdse herziening” aan de dieselmotor uit te voeren. Die herziening heeft plaats na een kilometerrit van 400 000 km voor de locomotieven types 200, 201, 210. Deze locomotieven worden naar de centrale werkplaats gezonden voor een grote herstelling nadat ze een kilometerrit van 800 000 km hebben (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 171 (11 1970)
171 (11 1970)
Articles
-
De „herziening 400.000 km” van de dieselmotoren der baanlocomotieven
18 april 2010, door rixke -
De wisselwachter
2 maart 2019, door rixke„Het verhaal DE WISSELWACHTER is volgepropt met clownesque absurditeiten. Het is de absurditeit zelf”. Zo werd het hiernavolgende verhaal, in juni 1966, aan de lezers van het maandblad AVENUE, een uitgave van de Geïllustreerde Pers N.V., gepresenteerd. Wij brengen het zonder de minste aanbeveling, ofschoon wij hopen dat onze lezers het op prijs zullen stellen. De auteur, die in Mexico geboren werd, is een autodidact die zelfs de lagere school niet heeft doorlopen. De vertaling is van de (...)
-
Deutsche Reichsbahn. Série V 100.
18 avril 2011, par rixkeLes V 100 sont des locomotives diesel-hydrauliques utilisées au service des manœuvres lourdes ainsi qu’à la traction de trains légers de marchandises et de voyageurs. Elles comportent une cabine centrale dotée de deux pupitres de commande. Le capot avant abrite le diesel et le groupe de refroidissement ; le capot arrière contient une chaudière pour le chauffage des trains et son réservoir d’eau, les réservoirs d’air principaux, les batteries, etc. Le châssis soudé repose sur les bogies au (...)
-
Het Europa der spoorwegen
21 januari 2013, door rixkeOnder de 44 spoorwegondernemingen die lid zijn van de Internationale Spoorwegunie, zijn er 26 Europese. Ze vormen in feite het fundament van de Unie, aangezien ze op twee landen na, de U.S.S.R. en het kleine Albanië, heel Europa vertegenwoordigen.
Al is dat Europa maar het vierde van de oppervlakte van de U.S.S.R. en iets meer dan de helft van die der U.S.A., toch telt de bevolking 55 miljoen inwoners meer dan de U.S.S.R. en de U.S.A. samen.
Het spoorwegnet van die 26 ondernemingen (...) -
Enkele statistieken (1969) over ons net
16 februari 2019, door rixkeLengte van de geëxploiteerde lijnen (km): Niet geëlektrificeerde 3137,5 Geëlektrificeerde 1125,3 Stations, enz.: Stations 413 Aanhorigheden 414 Stopplaatsen 294 Onbewaakte overwegen: Zonder automatische signalisatie 2189 Met automatische signalisatie 1252 Bewaakte overwegen: 643 Lijnen (km) uitgerust met het blokstelsel Automatisch werkend 995 Met gesloten spoor door middel van met de seinen gekoppelde toestellen 734 Met gesloten spoor per telefoon 1901 Geëxploiteerd met (...)
-
Deutsche Reichsbahn. Reeks V 100.
16 mei 2011, door rixkeDe V 100 zijn diesel-hydraulische locomotieven die gebruikt worden voor zware rangeerdiensten en voor het trekken van lichte reizigers- en goederentreinen. Ze bestaan uit een centrale post die voorzien is van twee bedieningslessenaars. In de voorste motorkap zijn de dieselmotor en de afkoelingsgroep ondergebracht; onder de achterste motorkap zitten sen stoomketel met waterreservoir voor de verwarming van de treinen, de hoofdreservoirs, de batterijen, enz. Het gelast frame rust op de (...)
-
In de Kempense heide
3 september 2008, door rixkeWat late zonnestralen zijn in deze sombere herfstmaand een weigekomen opkikkertje. Ze schijnen je, als ’t ware, te willen uitnodigen tot een droomreis, ver van je dagelijkse sleur. Waarheen? Dat zal jou een zorg zijn als je maar eenmaal een spoorkaartje hebt. Helaas, je bezigheden dulden geen concurrentie en eisen je volle aandacht ? Maar hoezeer je wil zich ook inspant, je ogen weigeren beslist elke dienst. Ze verheugen zich reeds in het vooruitzicht een nieuwe horizon te ontdekken, een (...)
-
De negatieve kant van de zaak
23 februari 2019, door rixkeMeer dan de drie vierde der reizigers moeten worden vervoerd tegen aanzienlijk verminderde tarieven. Al wat de Staat verleent om het onderwijs te democratiseren, om gelijke voorwaarden voor de toegang tot het werk te scheppen en om handel en nijverheid te begunstigen, wordt in werkelijkheid verleend aan de gemeenschap, door bemiddeling van de N.M.B.S. Zulks strookt met een bepaalde politieke opvatting van de Openbare dienst, doch dit berokkent aan de exploitant een ontvangstverlies van (...)