Heel de moderne organisatie is gevestigd op het vermoeden dat: de mensen een afschuw hebben van het werk; ze gedwongen en met bestraffing bedreigd moeten worden om te werken in de geest van de gemeenschappelijke doelstellingen; ze naar bestaanszekerheid streven, geen ambitie hebben, eisen dat hun gezegd wordt wat te doen, hun verantwoordelijkheid ontvluchten.
Het feit dat men te doen heeft met individuen die opgevoed zijn in een vrije, geëvolueerde maatschappij en voor wie de eerste drie (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 177 (05 1971)
177 (05 1971)
Articles
-
De mensen
27 maart 2019, door rixke -
Kongo: Spoorwegen van de K.D.L. en de B.C.K.
6 februari 2019, door rixkeHet heeft 2 612 km hoofdlijnen en vertakkingen, waarvan 775 km geëlektrificeerd zijn.
Daar de uitbreiding van de elektrificatie voorbij Mutshasha en Kamina economisch niet meer verantwoord was, werd de diesel tractie ingevoerd op het baanvak Lubumbashi - Sakania en in de streek van Kamina, en wel met behulp van diesel-elektrische locomotieven van Japanse oorsprong. De baanvakken Luluaburg - Port-Franqui en Mutshasha - Didolo zullen in de loop van de jaren 1972 tot 1975 met dieseltractie (...) -
Het tienjarig in vesteringsprogramma
20 maart 2019, door rixkeIn de boodschap die hij op de drempel van het nieuwe jaar aan de spoormannen en de leden van hun gezin richtte, zei de h. Lucien Lataire, directeur-generaal, dat de Raad van Beheer van onze Maatschappij een tienjarig investeringsprogramma had goedgekeurd dat de modernisering van onze exploitatie in de hand zal werken.
De spoormannen hebben dat goede nieuws met voldoening vernomen. Daarom willen we het nu wat breedvoeriger hebben over dat programma en onze lezers vertellen waarin het, (...)