Laat je niet afschrikken? Wanneer je dit leest, zit je waarschijnlijk rustig in je zetel en kan er je weinig of niets overkomen. Bovendien heeft „Het Spoor” nog nooit de bedoeling gehad zijn lezers op te winden of in spanning te houden met griezel-of detectiveverhalen. Ook dit proza zal je niet beletten, na je dagtaak, in de familiekring te verpozen.
Dat moment van rust leek ons evenwel bijzonder aangewezen om even aandacht te besteden aan de gevaren die morgen, in geval van (...)
Accueil > Mots-clés > Le Rail/Het Spoor > 179 (07 1971)
179 (07 1971)
Articles
-
Gevaar!
17 juli 2019, door rixke -
België: Interferry
14 augustus 2019, door rixkeSedert 1 januari is Interferry de enige vertegenwoordiger in België geworden van Intercontainer (Internationale Vennootschap voor het vervoer van Transcontainers) en tevens van Interfrigo (Internationale Vennootschap voor koeltransporten).
Voor de klant biedt die maatregel praktische faciliteiten: dezelfde tussenpersoon kan hem thans zowel transcontainervervoer als koeltransporten „verkopen”.
Tegelijkertijd geeft Interferry het wegvervoer op, om zich toe te leggen op de verbetering van (...) -
De elektrificatie van de lijn Pepinster - Spa
1 november 2010, door rixkeDe enkelsporige lijn Pepinster - Spa (12,5 km), in 1852 in concessie gegeven en plechtig voor het verkeer opengesteld in februari 1855, werd in 1872 door de Staat afgekocht. Daar ze aangesloten was op de lijnen welke Brussel met Parijs en Keulen verbinden, bood ze gemakkelijke reiswegen aan de vreemdelingen welke aangetrokken werden door het geneeskrachtige water en de speelzalen van de stad Spa die een Europese vermaardheid genoten.
De toenmalige geschiedschrijvers beweerden dat die (...) -
Italië: Het trieerstation van Milaan
11 september 2019, door rixkeHet trieerstation van Milaan, het grootste van Italië, wordt verbouwd met het oog op de automatisering van de verrichtingen en de bediening door de computer.
Een deel van de installaties zal in de herfst in dienst gesteld worden, het overige in de lente 1972. De trieercapaciteit zal dan 7 500 wagens per dag bedragen. Bij het afrijden van de rangeerheuvel zullen de wagens elkaar met een tussenruimte van 12 tot 14 seconden kunnen opvolgen, zelfs bij slechte zichtbaarheid.
Volgens de (...) -
AICCF - UIC - Congres over het goederenvervoer
3 juli 2019, door rixkeDe containers, die het goederenvervoer op ingrijpende wijze hebben veranderd, zijn in een steeds sneller tempo in aantal toegenomen. Daarom hebben de Internationale Spoorwegcongresvereniging (AICCF) en de Internationale Spoorwegunie (UIC), van 17 tot 22 mei 1971, te Londen een congres georganiseerd over de vooruitgang bij het spoorwegvervoer van goederen bij wagenladingen, rekening houdend met een ruim gebruik van grootvolumecontainers.
Dit congres werd bijgewoond door ongeveer 500 (...) -
Vragen...
26 juni 2019, door rixkeIs het wel voldoende kritiek te weerleggen? Dienen wij er niet voor te waken dat het publiek zich een frissere voorstelling maakt van het spoor? Voelt elke spoorman zich verantwoordelijk voor de sympathie die de klanten voor onze onderneming hebben? Is hij er zeker van alles te doen wat in zijn macht ligt om de gunst van de cliënteel te winnen?
Erkent elke dienstleider ronduit de oorzaken van een exploitatie-incident en verontschuldigt hij zich hiervoor bij hen die eronder geleden (...) -
Zwitserland: Lausanne-triage
18 september 2019, door rixkeNa de ingebruikneming, op 23 mei II., van Lausanne-triage, beschikken de SBB over een uitgestrekte installatie die een oppervlakte van 673 000 m² beslaat. Dit nieuwe station heeft een ontvangbundel met 11 sporen en een bundel van 33 sporen voor het samenstellen van de treinen; het ontvangt ongeveer 2 500 wagens per dag.