Homepagina > Het Spoor > Rollend materieel > Locomotieven > Fiches elektrische locomotieven > Elektrische locomotief reeks 25
Elektrische locomotief reeks 25
vrijdag 8 februari 2008, door
Alle versies van dit artikel: [français] [Nederlands]
Algemene kenmerken
Bouwjaar | 1960-61 | ||
Bouwer | B & N Nivelles | BN | |
Type | Bo’Bo’ | ||
Effectief | 14 | ||
Nummering | 25 | 01-14 | |
Stroom type | kV | 3 | |
Vermogen | doorlopend | kW | 1740 |
uur | kW | 1880 | |
Massa ritklaar | t | 84 | |
Max. asbelasting | t | 21 | |
Max. trekkracht bij aanzetten | kN | 196 | |
Max. snelheid | trein | km/u. | 130 |
alleen | km/u. | 120 | |
Grensprofiel | bovenste gedeelte | NMBS | |
onderste gedeelte | UIC |
Mechanische kenmerken
Doorlopen bochtstraal | m | 75 |
Draaistel met centrale spil | BN | |
Ophanging | primaire | SLM |
secundaire | bladveren | |
Wieldiameter nieuw | mm | 1262 |
Rembediening | Oerlikon | |
Remsystemen | ||
Aut. drukluchtrem | GPR | |
Rechtst. drukluchtrem | ||
Trek-duw uitrusting | type van koppelaar | Acec |
aantal draden | 1 X 30 | |
koppelbare rijtuigen | M2 met koppelaars |
Motorisatie en elektrische kenmerken
Bouwer | Acec/SEM | ||
Tractie motor | ophanging | neus | |
aantal | 4 | ||
type | CF729 | ||
doorlopend vermogen | kW | 435 | |
Aandrijvingsoverbrenging door elastische tandwielen, éénzijdig | Acec | ||
Overbrengingsverhouding | 3,107 | ||
Bediening met nokkenas | JH | ||
Ventil. motor voor tractiemotor | type | CT 16 | |
spanning | V | 3000 | |
aantal | 2 | ||
vermogen | kW | 12 | |
Motor voor compressor | type | CT 16 | |
spanning | V | 3000 | |
aantal | 2 | ||
vermogen | kW | 12 | |
Generator voor lading batterij | type Acec | CV 266 | |
spanning | V | 72 | |
aantal | 1 | ||
Batterij | type Tudor | Cd Ni | |
nom. spanning | V | 72 | |
vermogen | Ah | 80 | |
Compressor | type Westinghouse | 242 VBZ | |
aantal | 2 |
1 Blok JH | 2 Inductieve shunts |
3 Stroomonderbreker | 4 Groepen moto-compressoren |
5 Ventilatoren | 6 Pneumatische borden |
7 Elektrische borden | 8 Batterijen |
9 Hoofdreservoirs |
Bron: Het Spoor, februari 1986