Nous croyons intéressant de nous attarder un peu sur l’histoire des 2-10-0 à marchandises construites en Belgique en 1943-44 pour compte de la Deutsche Reichsbahn. Sur 200 machines Reihe (série) 50 UK commandées, 186 avaient été livrées. De 1949 à 1952, 140 d’entre elles ont été ramenées d’Allemagne par les soins de l’Office de Récupération économique et garées à Schaerbeek, Montzen, Ans, Herbesthal, Welkenraedt, Kinkempois et Ronet.
Douze machines du groupe remisé à Schaerbeek ont été (...)
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139 (03 1968)
Articles
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Onzième période, 1940-1946 - Deuxième guerre mondiale (suite)
8 décembre 2010, par rixke -
Elfde periode, 1940-1946, de tweede wereldoorlog (vervolg)
5 februari 2012, door rixkeHet lijkt ons wel de moeite even te blijven stilstaan bij de 2-10-0 goederentreinlocomotieven, in België gebouwd in 1943-44 voor rekening van de Deutsche Reichsbahn. Op 200 bestelde machines Reihe (reeks) 50 UK, werden er 186 geleverd. Van 1949 tot 1952 werden 140 hiervan uit Duitsland teruggehaald door de zorgen van de Dienst voor Economische Recuperatie en aangewezen voor Schaarbeek, Montzen, Ans, Herbesthal, Welkenraedt, Kinkempois en Ronet.
Twaalf van de te Schaarbeek gestalde (...) -
Le calcul des horaires des trains
1er décembre 2010, par rixkeTemps de parcours et temps minimal de parcours.
Quand le service de l’exploitation établit l’horaire d’un train, c’est-à-dire quand il détermine les heures de départ et d’arrivée de ce train dans les différentes gares, il doit tenir compte des temps de parcours entre ces gares. Ces temps, qui lui sont communiqués par la direction M. A., sont établis en fonction non seulement de la distance à parcourir, mais aussi de la vitesse autorisée et des pentes rencontrées ainsi que de la (...) -
De berekening van de dienstregelingen der treinen
26 januari 2015, door rixkeRijtijden en minimale rijtijden.
Bij het opstellen van de dienstregelingen der treinen, d.i. het bepalen van de uren van vertrek en aankomst van een trein in de verschillende stations, moet de Directie van de Exploitatie rekening houden met de rijtijden tussen deze stations. Die tijden, welke haar door de Directie M.A. verstrekt worden, hangen niet alleen af van de te doorlopen afstand, maar worden mede bepaald door de toegelaten snelheid, de ontmoete hellingen en de samenstelling van de (...)